Π. Λάμπρου: Άβυσσος και κάτι παραπάνω (με αφορμή κάποιον… Δ. Καιρίδη)

Ο Κυριάκος Μητσοτάκη σε συνεδρίαση της Βουλής, απευθυνόμενος στην κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, δύο φορές τουλάχιστον έχει πει: «Μας χωρίζει άβυσσος, πολιτικά και ιδεολογικά, άβυσσος». Και τις δύο φορές και εγώ και πολλοί και πολλές άλλες από μας είπαμε:

«Κύριε Μητσοτάκη έχετε δίκιο, μας χωρίζει άβυσσος».

Δεν χρειάζεται ασφαλώς να αναζητήσουμε για ώρα τους λόγους αυτής της τεράστιας απόστασης. Ας περιοριστούμε μόνο σε ένα από τα δεκάδες, τα εκατοντάδες ζητήματα, αυτής της βαθιάς, βαθύτατης διαχωριστικής γραμμής. Ο βουλευτής της ΝΔ, Δ. Καιρίδης (κάτι για καθηγητή του Παντείου άκουσα) παίρνοντας τη σκυτάλη από τον κύριο Νότη Μηταράκη, είπε σε τηλεοπτική εκπομπή, με αφορμή τους πρόσφυγες από την Ουκρανία:

«Θα μιλήσω κυνικά, εδώ πρόκειται για χριστιανούς, λευκούς ευρωπαίους, είναι από εμάς, προέρχονται από εμάς». Και ο δημοσιογράφος «αγαπημένου καναλιού» κούναγε το κεφάλι του συμφωνώντας…. Αλίμονο!

Αν αυτό δεν είναι άβυσσος, τότε τι είναι; Αν αυτό δεν είναι ρατσισμός και μάλιστα βαθύς τότε τι είναι;

Στο μεταξύ εμείς ας συνεχίσουμε να μιλάμε για την προσφυγιά, για άσπρους και μαύρους, για χριστιανούς, μουσουλμάνους και άθεους. Ας συνεχίσουμε να μιλάμε για αλληλεγγύη, για νόμιμους και ασφαλείς διαδρόμους. Να αντιδράμε στους απάνθρωπους φράκτες, στις επαναπροωθήσεις, στις δολοφονίες μέσα στη θάλασσα και παντού. Ας συνεχίσουμε να λέμε «Καλώς τους», με την ελπίδα πως κάποια στιγμή θα μπορέσουν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην πατρίδα τους. Όλοι, όλες όλ@ χωρίς διαχωρισμούς, με βάση το χρώμα, τη φυλή, τη θρησκεία, την ταυτότητα φύλου…

Όλα τα παιδιά είναι δικά μας. Και ας είναι ξανθά ή μαύρα και ας πιστεύουν σε όποιον Θεό θέλουν. Όλοι οι άνθρωποι, που προσπαθούν να γλιτώσουν από τη φρίκη των πολέμων, των κοινωνικών διακρίσεων ή της φτώχειας, αξίζουν την αλληλεγγύη μας και ας είναι από όποια πατρίδα. Ας είναι από την Ουκρανία, το Ιράκ, την Υεμένη, το Πακιστάν, το Αφγανιστάν, την πολύπαθη Συρία.

Μας χωρίζει άβυσσος κύριε Μητσοτάκη, έχετε απόλυτο δίκιο!

ΥΓ: Απάντηση σε όλους όσοι επιχειρούν να ξαναγράψουν την ιστορία, να ακυρώσουν τις ιδεολογίες και τις διαχωριστικές γραμμές και ενστερνίζονται μεταδημοκρατικές αναζητήσεις.